
Vi är Google Partner
Vill du annonsera på Google?
Vi är experter på Google Ads/Adwords och Bing Ads, dessutom ackrediterad Google Partner (Google Ads/AdWords). Kontakta oss nu via vårt kontaktformulär nedan eller genom att skriva ett mail till: info@sticht.se!
Kundcase
Relevant kundcase via Google Adwords som är baserad på en prestationsjämförelse juli-november 2012 och juli-november 2013. Vi har jobbat med detta konto sedan maj 2013.
1 juli 2012 – 20 november 2012
Google CPC
16 köp, intäkt på 8 689 kr via Google Adwords
1 juli 2013 – 20 november 2013
Google CPC
102 köp, intäkt på 149 086 kr via Google Adwords
Köptillväxt på 637% (16 transaktioner => 102 transaktioner)
Intäktstillväxt på 1715% (8689 kr => 149 086 kr)
Transaktionsdatan via Google Analytics stämmer nästan överens med omvandlingsdatan via Adwords, med en avvikelse på 10%.
Hur jobbar vi?
Vi har en omfattande service som bland annat inkluderar skapande samt uppföljning och övervakning av reklamkampanjer på Google.
Vi börjar med att tillsammans med er sätta upp mål som ska uppnås med reklamkampanjerna. Utöver dessa mål utgår vi självklart alltid från förutsättningen att reklamkampanjen bör öka konverteringen och generera
fler affärsmöjligheter – alltid till de bästa priserna.
Därefter skapar vi ett nytt konto hos Google AdWords, finns redan ett konto ser vi till att konfigurationen
är korrekt. Vidare utformar vi nya kampanjer baserade på era affärsmål, produkter och tjänster etc. Om ni redan
har aktiva kampanjer, optimerar och granskar vi dem genom att lägga till och/eller ta bort annonsgrupper för att uppnå de gemensamt satta målen.
Alla inställningar optimeras för varje enskild kampanj föratt på så sätt generera de bästa besöken för er verksamhet. Vi granskar den geografiska segmenteringen samt tidsschemat för annonserna och koordinerar hur kampanjerna bör lanseras på bästa sätt. Tillsammans med er analyserar vi ert behov gällande CPC (Cost Per Click: automatiskt/manuellt), rotation av annonser etc. Vi granskar annonserna, kontrollerar stavningen, grammatiken och URL-målen.
Vi skapar dessutom nya annonser som är attraktiva, användbara och relevanta för de sökord som valts. Sökorden optimeras genom att studera kvalitet och relevans, irrelevanta sökord tas bort eller byts ut. Vidare utför vi kostnadskontroll för varje sökord och ser till att få de bästa placeringarna till de lägsta priserna.
Så att ni lätt kan se resultaten skickar vi er rapporter månadsvis. Viktigast av allt är de ständiga förbättringar och åtgärder vi gör för att se till att kampanjerna ständigt uppdateras.
Vad är Google Ads/Adwords?
Via Google Ads/Adwords kan man visa skräddarsydda annonser på Google, när folk använder sig av specifika söktermer. Detta syftar på en hög relevans – folk ser annonser som passar bra till söktermer, som i sin tur gör att man får relevanta besökare och kunder.
Hur annonserar jag på Google?
Första steg är att registrera sig på Google Ads med hjälp av ett Google konto, som du eventuellt har skapat tidigare med en @gmail.com domän. Sedan är det bara att börja med att skapa kampanjer. Det är relativt enkelt att skapa enkla kampanjer, kan dock vara en utmaning att ha ett helt konto som är kostnadsoptimerad och som får det maximala antalet konverteringar/försäljningar. Vi hjälper gärna, kontakta oss nu!
Varför Google Ads/Adwords?
Google Ads fungerar bra, just därför att det kombinerar relevans, kontroll och resultat. Relevans pga att man får relevanta besökare till sin webbplats som konverterar, kontroll pga att man kan styra budgeten och hur man vill betala t.ex. per klick eller per konvertering, även att man kan fokusera på kampanjer/sökord som fungera. Resultat bland annt pga att man kan spåra besökare via Google Ads och man kan se till att man endast får relevanta besökare till webbplatsen som konverterar.
Är du eventuellt interesserad av en SEM byrå Stockholm?
Är Google Ads gratis?
Google Ads är inte gratis, man betalar per klick, dvs när någon på nätet klickar på en av dina annonser. Klickkostnaden varierar signifikant, under 1 kr upp till 50 kr eller 100 kr per klick, beroende på vad det är för sökterm/sökord som det handlar sig om.
Hur marknadsför man sig på Google?
Marknadsföring på Google går till på det sättet att man behöver en webbplats (dit man skickar Google Ads trafiken) och att man skapar ett Google Ads konto och sedan att man lägger till sökord, annonsgrupper, annonser och kampanjer i Google Ads, ifall man använder vanliga sökkampanjer. Om man vill använda Shopping, behövs lite annorlunda material för att kunna komma igång.
USP: vi kan språk
Vår USP är att vi kan många språk – vi hjälper er med SEO och Google Ads på tyska, spanska, engelska, svenska och franska. Är du intresserad av att expandera och växa i Europa? Då kan vi hjälpa dig, vi sätter upp kampanjer i Google Ads/Adwords och optimerar er hemsida på tyska, spanska, engelska och franska.
USP: vi kan machine learning
Vad är Smart Shopping och Smart Display egentligen? Hur fungerar det?
Vi bygger modeller till maskininlärning, vi kan därmed säga att vi faktiskt förstår machine learning, som påverkar allt som berör Google Ads och SEO.