
Vi är Google Partner
Har du översatt din webbplats till tyska och nu vill du ha relevanta besökare från Tyskland, Österrike eller Schweiz?
Då har du kommit till rätt företag: vi har arbetat med SEO/sökoptimering ang. Tyskland/Österrike/Schweiz sedan 2008.
Vi har en tysk SEO-expert inhouse som hjälper dig gärna.
Kontakta oss nu ang. en gratis offert!
Varför SEO i Tyskland?
Tyskland är den största marknaden i Europa (83 miljoner invånare) med stora sökvolymer på Google och många satsar på Tyskland just p¨å grund av det, för att växa fort inom Europa. Dessutom är det rätt så vanligt med fakturabetalning i Tyskland (som i Sverige) och inte heller är det lika många returer som t.ex. i Spanien. Klarna som betalningsmetod har blivit väldigt populärt i Tyskland på sistone, som dessutom påverkar. Därmed kan det vara interessant att satsa på SEO i Tyskland, då med tysk content/copy och onpage/offpage optimering.
SEO i Tyskland
Det är många konkurrenter i Tyskland och tyska bolag brukar vara vassare på SEO än svenska bolag på grund av konkurrensen, det är helt enkelt svårare att göra SEO i Tyskland. Detta ställer högre krav på företag som vill synas på Google i Tyskland, det räcker helt enkelt inte att bara översätta webbplatsen och copy/content och sedan att komma upp i rankningen på Google i Tyskland. Det är därför som det är viktigt att ha någon som förstår marknaden, speciellt online-marknaden.
Hur mycket kostar SEO i Tyskland?
SEO-byåer i Tyskland kan vara rätt så dyra, att betala omkring 11000 till 20000 kr per månad kan vara en signifikant utmaning för ett mindre företag i Sverige som vill ranka på Google i Tyskland. Dessutom har växelkursen Euro > Kronor inte varit så fördelaktigt på sistone, som gör det ännu dyrare. Kontakta oss via ett mail till info@sticht.se, då kan vi komma fram till en lösning som passar er!
Vad ingår i SEO i Tyskland?
SEO betyder ”Search Engine Optimization” och gäller en optimering av organiska sökresultat på Google och t.ex. Bing genom att arbeta med en webbplats. SEO i Tyskland gäller då speciellt att arbeta med en tyskspråkig version av en webbplats, som t.ex. ligger på /de/ i enlighet med SEO best practice.
Vilka betalningsmetoder används online i Tyskland?
Det är rätt så vanligt med fakturabetalning i Tyskland (som i Sverige) och inte heller är det lika många returer som t.ex. i Spanien. Klarna som betalningsmetod har blivit väldigt populärt i Tyskland på sistone, som dessutom påverkar. Dessutom är det populärt med Paypal, Sofortüberweisung (pengarna dras direkt från kontot med hjälp av bankuppgifterna) och Lastschrift (pengarna dras direkt från kontot med hjälp av bankuppgifterna även här).
Övrigt om Tyskland
I Tyskland bor mer än 80 miljoner människor, som innebär att det är landet med flest invånare i Europa. Tyskland är känd som en stabil demokrati, ett land med relativt höga inkomster, bra betalningsmoral och det är rätt så många som är vana att beställa på internet.
Vad är SEO på tyska?
SEO på tyska är ”Suchmaschinenoptimierung”, som motsvarar ”sökmotoroptimering” på svenska. Ordet innebär att man optimerar en webbplats, så att den rankar högre och bättre på sökmotor, t.ex. att man optimerar sökorden, titeltaggar, h1, h2 och h3, teknisk seo och inlänkar, interna och externa.
Är SEO fortfarande viktigt i Tyskland?
Google sökmotorn står fortfarande för en stor andel av alla sökningar i Tyskland och andelen har inte minskat de senaste åren. Dessutom är Google en viktig informationskälla för många tyskar, så att man kan säga att SEO är fortfarande viktigt i Tyskland och kommer också att vara viktigt i Tyskland i framtiden.

